Page 6 - memoria 2019
P. 6

descriu  en  el  projecte  pedagògic  presentat,  i  s’hi  ha  anat  afegint

                  paulatinament  el  francès.  Els  alumnes  que  ja  han  fet  el  primer  o  el
                  segons curs de formació, faran els cursos restants i deixaran places per

                  nous alumnes . Les supervisores han fet  una reunió mensual amb els

                  agrupaments per analitzar el seu funcionament. També s'han reunit amb

                  els educadors cada dos mesos.


                          Cada  comunitat  ha  desenvolupat  el  projecte  a  ritme  diferent,

                  arribant als mateixos objectius. El número d'alumnes que han participat al

                  projecte és de 504 en 29 agrupaments diferents. La participació de dones
                  està per sobre del 50%, tot i que tenen moltes dificultats, sobretot a la

                  zona Hausa, per aconseguir pagar la quota que els hi correspon.


                          Les  diferents  activitats  de  sensibilització  local,  les  proves  pels

                  nous candidats educadors, les dues sessions de formació d'educadors, el

                  llançament del curs  d'estudi de la llengua i les ciències, el  seguiment i

                  l'avaluació  s'han  desenvolupat  normalment  i  segons  el  ritme  de  cada

                  comunitat.. El curs en zona Gourmanché  pròpiament dit té una durada
                  de cinc mesos, cinc dies a la setmana tres hores diàries. La seva collita

                  es prolonga fins el novembre  i la temporada de pluges arriba abans que

                  a  la  resta  del  país.  A  la  zona  Hausa  programen  sis  mesos  de  curs,  2

                  hores diàries i cada comunitat s'ocupa de fer-ho en el moment que els hi

                  sigui més adient.


                         Els resultats del curs, parlant en termes educatius, han estat molt
                  bons com en els cursos d’anys anteriors. Adjuntem els informes de cada

                  zona. A Birni Konni hi ha hagut un nombre important d’abandonaments

                  del  curs  degut  a  problemes  econòmics  dels  participants  i  a  que  altres

                  projectes  s'han  posat  en  marxa  per  altres  ONGs  sense  demanar

                  participació  local.  En  aquesta  zona  ens  replantegem  la  continuació  del
                  projecte per el curs vinent . A Dogon Doutchi destaquen l' importància del

                  programa de microcrèdits, del que en va ser un impulsor l'Ajuntament de

                  Figueres com a complement i puntal dels agrupaments femenins.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11