Page 6 - memoria 2019
P. 6
descriu en el projecte pedagògic presentat, i s’hi ha anat afegint
paulatinament el francès. Els alumnes que ja han fet el primer o el
segons curs de formació, faran els cursos restants i deixaran places per
nous alumnes . Les supervisores han fet una reunió mensual amb els
agrupaments per analitzar el seu funcionament. També s'han reunit amb
els educadors cada dos mesos.
Cada comunitat ha desenvolupat el projecte a ritme diferent,
arribant als mateixos objectius. El número d'alumnes que han participat al
projecte és de 504 en 29 agrupaments diferents. La participació de dones
està per sobre del 50%, tot i que tenen moltes dificultats, sobretot a la
zona Hausa, per aconseguir pagar la quota que els hi correspon.
Les diferents activitats de sensibilització local, les proves pels
nous candidats educadors, les dues sessions de formació d'educadors, el
llançament del curs d'estudi de la llengua i les ciències, el seguiment i
l'avaluació s'han desenvolupat normalment i segons el ritme de cada
comunitat.. El curs en zona Gourmanché pròpiament dit té una durada
de cinc mesos, cinc dies a la setmana tres hores diàries. La seva collita
es prolonga fins el novembre i la temporada de pluges arriba abans que
a la resta del país. A la zona Hausa programen sis mesos de curs, 2
hores diàries i cada comunitat s'ocupa de fer-ho en el moment que els hi
sigui més adient.
Els resultats del curs, parlant en termes educatius, han estat molt
bons com en els cursos d’anys anteriors. Adjuntem els informes de cada
zona. A Birni Konni hi ha hagut un nombre important d’abandonaments
del curs degut a problemes econòmics dels participants i a que altres
projectes s'han posat en marxa per altres ONGs sense demanar
participació local. En aquesta zona ens replantegem la continuació del
projecte per el curs vinent . A Dogon Doutchi destaquen l' importància del
programa de microcrèdits, del que en va ser un impulsor l'Ajuntament de
Figueres com a complement i puntal dels agrupaments femenins.